Supporten är inte din fiende

Har sett att det förekommer en hel del hat mot supporten just nu. Jag tycker det är väldigt taskigt mot de(n) som sitter i supporten... Supporten är inte automatisk, det sitter människor och tar emot alla anmälningar och läser och svarar (efter bästa förmåga).

Är det ett enkelt ärende med tex någon som mejlar taskiga saker till en ber supporten att man ska spärra medlemmen. Och det kan och bör man göra. Men om medlemmen fortsätter att trakassera en så kommer supporten med största sannolikhet göra något riktigt åt problemet. Det finns massor av aktiva medlemmar här, vilket innebär att supporten får flera hundra, kanske tusen mejl - varje dag. Och dessa ska svaras på. Det är inte konstigt om det dröjer med att få svar på anmälan. Speciellt eftersom de som är support är riktiga människor med riktiga liv utanför stallet.se! Dessutom undrar jag inte om det är så att den svenska supporten även är support åt både den danska och norska stallet.se med. Vilket innebär att det kommer in ännu fler mejl varje dag. Jag tror inte många stallet.se medlemmar som skulle klara av den uppgiften att sitta och sköta om hela stallet.se så bra som supporten gör i nuläget.

Tänk efter före ...
Vissa medlemmar försöker få andra att gå mot någon annan medlem eller gå mot supporten. Ta en funderare till varför den försöker göra som den gör. Kanske är det så att den försöker mobba en annan medlem så att den ska sluta eller försöker få supporten att bytas ut för att den har brutit någon jätteallvarlig regel.

Det är olönt att ställa sig på fiendens sida, men vem "fienden" är får ni ta reda på själva.

Gör följande i ditt stall:
Klicka på "Mitt stall"
Gå till "Inställningar"
Kolla i den mörklila rutan, står din EGEN mejladress där? 

Om den inte gör det kan den som äger den mejladressen komma åt ditt stallnamn och lösenord och sno hela ditt stall och dina stallpengar hur lätt som helst! Så försök byta till din egen mejl om det inte redan är din som står där! Om ditt stall blir stulet på det sättet kommer supporten inte hjälpa dig att få tillbaka det. För att de har gått ut och varnat om det hur många gånger som helst utan att någon lyssnar. 

Ditt stall är ditt egna ansvar.
Ansvara för att det är säkert.

(Just nu har jag 77st stall som har min mejladress på sig. Jag äger BARA 24-25st av dessa stall. Alla andra ägs av någon annan. JAG har som tur är ingen lust att sno någon annans stall, jag har inte ens tid att logga in på mina egna extrastall. Men alla är inte som jag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0