Odlingsspecial

Odling var kanske något helt oväntat av stallet.se att skapa. Många är sura, många är glada. Hur det kommer sluta lär vi inte få veta än på ett tag. Men stallet.se kommer nog inte att ta bort odlingen eller något av det nya. Det är bara att vänja sig eller ge upp sidan helt :P Fast jag röstar för att vänja sig, jag tror faktiskt att det är en kul förändring för att...

Det är en funktion som ALLA kan använda utan att vara guldmedlemmar. Alla som börjar odla får en gratis bit av odlingsmarken och några gratis gräsfrön att börja med. Om man sköter om odlingen så kvalitén alltid är 100% eller i alla fall hög. Så får man gratis frön tillbaka på skörden. Alltså behöver man inte slösa sina stallpengar alls på det här! Vill man köpa mer odlingsmark eller specialfrön så kostar det förstås lite stallpengar. Specialfröna ger bättre hälsa till hästarna men gräs/hö fungerar bra det med. Och från specialfröna blir det ju också gratisfröer om man sköter om odlingen bra x)

Den rosa traktorn lyser när odlingen vill bli omhändertagen! Då drar man musen över odlingen och kollar om den behöver vattnas eller rensas på ogräs. Behöver den det klickar man på den då rosa knapp så rensas/vattnas det automatiskt!

Om man inte tar hand om sina hästar hamnar de i stallets karantän. De tas alltså inte bort från stallet utan de blir bara så sjuka att man inte kan tävla dem. Orkar man inte hålla på att mata alla hästar kan man ju mata de man tänker använda i utställning och hopptävling och sånt. Det kanske blir färre antal anmälningar till utställningen nu, då kanske man kan lyckas orka rösta igenom utställningen också. I och med att man måste kämpa lite för att över hela taget få ställa ut så antar jag att kvalitén på de utställda hästarna höjs så att de med stulna bilder och så inte orkar anmäla sina hästar hur som helst :P - Notera att karantän funktionen numera är borttagen.

En annan sak jag hoppas på kommer komma är en funktion så man kan sälja sina grödor och tjäna stallpengar på så sätt. Och göra det så att även icke gm kan sälja. Jag hade lätt kunnat tänka mig att köpa hö till mina hästar från andra medlemmar, även om jag kan odla det själv x)

Tips!
Skaffa en delägare (genom stallet.se's delägarfunktion) om du vet om att du inte kommer kunna logga in varje dag. Odlingen behöver inte skötas om varje dag. Men och andra sidan vet man inte när den behöver skötas om.

Alltså...
*Odlingen är gratis för alla om man inte ska odla mer eller med special frön.
*Hela funktionen är inte ute än
*Tar man hand om odlingen får man gratisfrön tillbaka
*Skaffa delägare om du inte kan sköta odlingen varje dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0