Bloggare på s.s

Värt att notera: Det är numera okej att skriva sin bloggadress på sidan. Det enda man inte får göra är att länka till sidor som liknar stallet.se

Gah jag blir allvarligt trött på alla som verkar vara medlemmar här bara för att få reklam och besökare på sina ointressanta bloggar. Ser flera gånger om dagen folk som skriver sin bloggadress i tjat. Och ännu fler som skriver typ "Har du sett mina nya bilder i fotobloggen?", "Vill du följa min blogg på blogglovin?", "Kolla min blogg du kan vinna nått" osv.

Stallet.se är liksom en hästsida, ett spel eller en community. Inte någon reklamsida för din blogg. Vill du ha reklam på s.s får du väl göra som alla andra och köpa en reklamplats. Det skulle bli massa besökare till din fula blogg.

Seriöst är astrött på alla bloggare. De flestas bloggar innehåller ju inget heller. Mer än kanske en bild på ett höstlöv, grannens katt, en vattendroppe eller något annat random mainstream. Eller typ texter "Idag bakade jag och L scones så drack vi te till det. Sen gick vi ut och köpte chips och hyrde en film där träffade vi A så gick vi hem till henne och kollade på filmen". Tröttsamt.

Och jag vet, jag behöver inte kolla på bloggarna, behöver inte läsa inläggen i tjat. Men det är svårt att sålla bort när ALLA inlägg handlar om det -.- Det är ju typ inte ens tillåtet. I alla fall inte att länka till tjat. Och sen de som tjänar pengar på sina korkade bloggar begår ju ännu mer regelbrott genom att försöka få in mer besökare i bloggarna.

Då använder man ju helt plötsligt s.s för kommersiella bruk och det är det ju sjukt förbjudet att göra.

Ska man vara medlem på s.s ska man väl vara medlem för att man tycker sidan är kul, att man gillar att vara här för det som finns på sidan. Inte för att få fler besökare till sin blogg. Det finns andra sidor som fyller den fuktionen.

Allvarligt talat... VARFÖR? VARFÖR?

Varför sitter det tusentals stall och marknadsför sina bloggar? På stallet.se? Varför? Och varför i tjat? Och varför i gnägg?

Varför kan de inte nöja sig med att bara ha en blogg att skriva i? Varför måste de ha en massa läsare? Speciellt eftersom de sällan faktiskt skriver något i sina bloggar?!

Jag är seriöst DÖTRÖTT på alla bloggare.
Jag har själv blogg, flera stycken. Men jag skulle inte drömma om ens att skicka tjat om att jag vill ha läsare till bloggen. ALDRIG.

Vill DU ha fler besökare i din blogg? Gör detta!
(utanför stallet.se's väggar:)

1. Skriv texter som innehåller sexord. Det får man minst 10-20 besökare extra av att göra.

2. Kommentera andras bloggar och lämna din egen blogglänk i hemside fältet. Det ger minst 5 besökare, men säkert ännu fler om du kommenterar något smart och intressant.

3. Är du bra på att designa bloggar? Gör en premade bloggdesign och ha en utlottning på den. Gör reklam för utlottningen med metod nr 2.

4. Annordna en tävling, marknadsför den med hjälp av nummer 2.

5. Fota bilder och ha gratisbilder i din blogg. Skriv bloggens adress på bilderna.

6. Skriv inlägg som andra finner intressanta. Din dag i skolan är kanske intressant för dig och dina klasskompisar. Men fler besökare lär komma om du skriver ut ditt hemliga muffinsrecept.

7. Skaffa blogglovin och promota att de som besöker bloggen ska lägga till din blogg. Då kanske de glömmer av bloggen, men så fort du skriver nytt inlägg kommer de tillbaka för att hitta bloggen igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0